במדינת דימיונה יש משטר דמוקרטי, וכמו בכל משטר דמוקרטי יש לה בית נבחרים, ממשלה ובתי משפט. במדינת דימיונה השפה הרשמית היא ישרית. הישרית היא שפה עשירה והיא מכילה מילון שלם של מונחים תרבותיים כגון "הפרדת רשויות", "דמוקרטיה", "צדק", "היגיון", "אימון הציבור" ועוד, אבל השימוש במונחים כאלה מחייב מחשבה מעמיקה, ולכן אנשים רבים בדימיונה משתמשים בשפה עממית הקרויה כפלית (doublespeak ). הראשונים שהשתמשו בשפה הכפלית היו הבולשביקים ברוסיה, ואת המונח טבע לראשונה הסופר ג'ורג' אורוול לאחר שהתפכח מהסיסמאות המזויפות שלהם. ההתבטאות בשפה הכפלית קלה ואינה מצריכה מחשבה מרובה ויש לה יתרון אחד גדול: היא אינה מוגבלת על ידי המציאות. בשפה הישרית אדם מחויב להתמודד עם המציאות מה שאין כן בשפה הכפלית. השפה הכפלית מתירה קונפליקטים עם המציאות.
בשפה הישרית בית המחוקקים מחוקק חוקים, הממשלה מבצעת אותם ובית המשפט משגיח על כך שהממשלה שומרת על החוקים. התושבים במדינת דימיונה הם בעלי דעות מגוונות ומאפיין זה מקשה על חקיקה, המוסכמת על כל האזרחים. כדי להתגבר על הקושי הזה בית המשפט העליון של מדינת דימיונה מצא פתרון יצירתי: ספר החוקים ינוסח בשפה הישרית אבל יפורש בבית המשפט על פי כללי השפה הכפלית. בשפה הישרית החוקים במדינה דמוקרטית נועדו למען הציבור והוא אמור לתת אימון בחוקים ובשופטים. על פי הפירוש בשפה הכפלית "אימון הציבור הוא מונח נורמטיבי שנקבע על ידי אמות מידה משפטיות" ולכן לא הציבור קובע אם יש לו אימון במשהו או במישהו אלא השופטים הם אלה שקובעים זאת. לפירוש הזה יש יתרון מעשי מהותי: במקום לשאול מיליוני אנשים לדעתם מספיק לשאול את שופטי בית המשפט העליון.
במדינות שאינן מתקדמות מספיק כמו ארה"ב, קנדה, ועוד (הן בעלות חוקה המגבילה את בית המשפט העליון רחמנא ליצלן) בית המשפט העליון בוחן לא רק את החוק אלא גם את כוונת המחוקק לפני מתן החלטות, אבל תהליך כזה הוא מורכב. כיוון שבית המשפט העליון של מדינת דימיונה היא מתקדם יותר מבתי המשפט של רוב המדינות, הוא אימץ את הפירוש הכפלי לחוק: "דעת שופטי בית המשפט העליון היא החוק הראוי".
משפטנים מומחים צופים, כי השלב הבא בהתפתחות המשטר בדימיונה יהיה דמוקרטיה שיפוטית: בית המשפט יבחן אם הבוחרים עשו החלטה סבירה כאשר בחרו בבחירות את נבחרי הציבור שלהם, ואם יתברר בבית המשפט כי הבוחרים בחרו אנשים בלתי ראויים שאינם עומדים באמות המידה של "הציבור המשפטי הסינתטי" הם יודחו מתפקידם כבוחרים, ובא לציון גואל ואמרו אמן.
אזהרה: הקוראים מוזהרים בזה כי כל דמיון בין האמור כאן לבין המציאות הוא מקרי בהחלט, וכל האמור כאן הוא פרי דמיונו הקודח של המחבר.
יוסף יעלי הינו בעל תואר Ph.d בפיזיקה מהטכניון. עבד בתעשיה המתוחכמת כמנהל, כמהנדס מערכת וכמדען בכיר. לימד בבתי ספר ובמוסדות אקדמים בארץ ובחו"ל. כעת מהנדס מערכת בתחום החברתי ומתנדב בקהילה.